010 462 30 11 info@justhair.nl
Open avond Consult Inloggen

De waarheid over haargroeimiddelen

Publicatie datum: 01-08-2019
Direct gratis consult aanvragen Brochure aanvragen
Snel een vraag stellen

Heb jij last van dunner wordend haar? Begin je kale plekken op te merken, of vind je na het douchen of slapen wel érg veel haren op je kussen of in het doucheputje? Haaruitval kan een flinke weerslag hebben op het zelfvertrouwen. Daar speelt de markt maar al te graag op in door haargroeimiddelen aan te bieden. De vraag is echter: werken haargroeimiddelen ook echt? Of is het eerder weggegooid geld en kun je je geld beter besteden aan een mooi haarwerk? Wij vertellen je graag de échte waarheid over haargroeimiddelen, en welke wel en niet werken.

De bewezen haargroeimiddelen

Onderzoek heeft uitgewezen dat er slechts 3 producten zijn die medisch bewezen zijn te werken. Dit is niet bij iedereen maar het heeft effect gehad op een groot deel van de mensen die ze gebruikt hebben. De drie producten die werken zijn:

De kam is door de FDA toegelaten en dient als hulpmiddel gebruikt te worden wanneer er haaruitval optreed. Natuurlijk zijn er ook nog een groot aantal andere producten waaronder shampoos, lotions, vitamines en supplementen die beweren dat ze kaalheid kunnen bestrijden bij het gebruik hiervan.

De ingrediënten van deze producten

In een groot deel van de haargroeimiddelen zitten onbewezen ingrediënten Deze ingrediënten zijn overal verkrijgbaar waardoor je het product zonder recept kunt kopen. Maar hoe weet je nu welk middel wél werkt en het ander niet? Daar zit het probleem nu. Sommige van deze ingrediënten kunnen nog steeds een effectieve werking bieden. Waarom wordt hier dan geen onderzoek naar gedaan? Dat is heel simpel. Omdat deze ingrediënten overal te verkrijgen zijn, zal er geen octrooi meer vrijgegeven worden. Hierdoor is het voor de producenten niet meer interessant om hier onderzoek naar te doen. Als er dan bewezen wordt dat het product wel werkt, kan het zo door iedereen gedupliceerd worden.

Haarverdikkende shampoos gebruiken

Tegenwoordig vinden we niet alleen lotions, zalfjes en speciale haaruitval pillen als haargroeimiddel. Er zijn in vele supermarkten en drogisterijen ook een groot aantal haarverdikkende shampoos te koop. De werking van deze shampoos is heel makkelijk uit te werken. Tijdens het haren wassen zorgt de shampoo ervoor dat er een laagje collageen zich om de haren vormt. Hierdoor zullen je haren dikker worden en krijg je een vollere bos. Ga jij je haren weer wassen met gewone shampoo? Dan verdwijnt het effect direct.

Producten met het vitamine B-complex

Vitamine B-complex zorgt ervoor dat je haren en nagels gaan groeien. Echter is dit alleen van toepassing wanneer je eten consumeert met deze vitamine. Wil je jouw haargroei bevorderen? Eet dan voeding of voedingssupplementen waar deze vitamines in verwerkt zijn. Een shampoo met vitamine B-complex zal verder niets uithalen voor je haargroei. Alleen medicijnen kunnen uitwendig zo diep door de hoofdhuid doordringen en zal aan strenge medische toelatingseisen moeten voldoen.

Waar let je op bij de aankoop?

Ben je op zoek naar een haargroeimiddel? Dan moet je bij de aankoop oplettend zijn voor een aantal woorden. Deze woorden laten zien dat er onbewezen producten in het middel verwerkt zijn. Dit zijn de woorden waar je op moet letten:

  • Geheim voorschrift
  • Archaïsch recept
  • Ontdekt op de bovenste bergtop van de Himalaya
  • In drie maanden weer glanzend haar
  • Bewezen in een ziekenhuisomgeving
  • Verbeterde doorbloeding
  • Dermatologisch getest
  • De werkzame grondstof herontdekt
  • 90% succes
  • Bevordert splinternieuwe haargroei

Naast deze termen zijn er nog een groot aantal andere termen die hiervoor gebruikt worden.

Verschillen tussen de Verenigde Staten

In de Verenigde Staten is het noodzakelijk om werkingen te kunnen aantonen. Dit doe je door het aantonen van een onderzoek. Het is in de Verenigde Staten zelfs strafbaar wanneer je niet kunt aantonen dat de werking van je product ook daadwerkelijk klopt. Bedrijven kunnen zo boetes en straffen ontvangen die in de miljoenen kunnen lopen. Grote namen als L'Oreal en Lancôme hebben in de jaren '90 moeilijkheden gehad met hun reclame en verpakking. Hierdoor kunnen bedrijven termen als “dringt diep door in de huid” niet gebruiken. Deze zul je dan ook niet tegenkomen in de Verenigde Staten.

Het gebruik van deze termen in de cosmetica industrie

Door de strenge regels in de Verenigde Staten hebben alle cosmetische bedrijven een investering moeten doen in het veranderen van hun verpakkingen en promoties. In Nederland is het echter wel nog steeds mogelijk om deze verklaringen te gebruiken. Dagelijks vind je kreten als “Klinisch onderzoek heeft aangetoond dat na twee maanden gebruik bij 90% van de mannen de haargroei is toegenomen”. Zonder enige verdere onderbouwing. Dit zijn hele vage verklaringen waarbij je niet weet bij hoeveel mensen dit getest is.

Denk goed na voordat je iets koopt

Voordat je een haargroeimiddel of middel tegen kaalheid gaat kopen is het verstandig om naar de beweringen én onderbouwing te kijken. Aan de hand daarvan kun je al zien of het product een goede werking heeft. Kwalitatieve producten maken namelijk geen gebruik van bovengenoemde claims. Meestal worden die besproken in het journaal of op nieuwswebsites. Daarnaast zullen deze artikelen ook een plekje krijgen in het dagblad.

Terug naar overzicht
Consultgesprek aanvragen

Je kunt een gratis consultgesprek aanvragen alwaar wij samen met jou naar de mogelijkheden kijken om je probleem op te lossen.

Nu aanvragen
Geheel gratis
Kies zelf jouw datum / dagdeel
Echt persoonlijke aandacht
Herwin je zelfvertrouwen
Justhair
Zeemanstraat 67
2991XR Barendrecht
BTW: NL821185299B01
KvK: 24470384
Contact
T: 010 462 30 11
E: receptie@justhair.nl
Email voor afspraken, algemene vragen, consult haarwerken en haaruitval preventie.
Nieuwsbrief
Contact Open avond Brochure